خرما میوه ای است گرمسیری که بر روی درختان نخل می روید. این میوه طعمی شیرین و دلچسب داشته و از اصلی ترین اجزای سفره افطار مسلمانان در ماه مبارک رمضان است. دلیل این امر نیز خواص بسیار زیاد این ماده طبیعی برای تقویت قوای جسمی بدن انسان و کمک به تحمل روزه داری در افراد است. جهت اطلاع یافتن از انواع قیمت خرما پیارم در بازار های سراسر کشور، بهتر است به سراغ مراکز پخش این محصول بروید. با ما همراه باشید تا شما را با این میوه و خواص آن آشنا کنیم.

انواع قیمت خرما پیارم در بازار سراسر کشور

تولید و صادرات خرما پیارم

تولید و صادرات خرما پیارم

سرزمین های گرم دنیا، از جمله عربستان، عراق، بسیاری از کشور های عربی حوزه خلیج فارس و مناطق جنوبی ایران و حاشیه خلیج فارس، از اصلی ترین مناطق کشت و پرورش درختان نخل و خرما هستند و شغل بسیاری از مردم این نواحی، راه اندازی و اداره نخلستان های بزرگ و تولید خرما است.

میوه این درخت را خرما می نامند که به شکل خوشه هایی بر روی آن می روید. خرما را بعد از چیدن از روی درخت، برای اینکه عمر بیشتری داشته باشد و دیرتر خراب شود، به مدت چند روز زیر نور سوزان آفتاب جنوب پهن می کنند تا خوب خشک شود. سپس آن را برای بسته بندی کردن و فروش به بازار انتقال می دهند.

طبع این میوه از نظر طب سنتی گرم می باشد و قند آن که قند طبیعی بوده و فروکتوز نام دارد، هیچ ضرری برای افراد دیابتی ندارد. این میوه سیاه رنگ سرشار از منابع آهن است و مهم ترین داروی طبیعی برای افراد مبتلا به کم خونی می باشد.

یکی از انواع خرما پیارم نام دارد که گونه تجاری و صادراتی این میوه می باشد. چرا که از نظر طعم، رنگ، اندازه و ظاهر از سایر گونه های آن در سطح بالاتری قرار دارد. نام دیگر این گونه بی نظیر مریمی بوده و در دنیا به شکلاتی معروف است.

در حال حاضر صادرات خرما پیارم از ایران به بسیاری از نقاط دیگر جهان، از جمله کشور های روسیه و امریکا، در سطح وسیعی صورت می گیرد و درآمد های ارزی زیادی از این راه نصیب کشور ما می شود.

واردات خرما پیارم ارزان قیمت از کشور های خاورمیانه

واردات خرما پیارم ارزان قیمت از کشور های خاورمیانه

یکی از نکات جالب و قابل توجه در مورد خرما پیارم این است که، درختان این گونه خاص در تمام دنیا فقط و فقط در مناطق جنوبی ایران پرورش می یابد و همه کشور های دیگر مشتریان و خریداران آن از این سرزمین هستند.

بنابراین علاوه بر کشورهای اروپایی و امریکایی، بسیاری از کشور های منطقه خاورمیانه نیز به واردات خرمای پیارم از ایران می پردازند و این محصول را از مرزهای زمینی، دریایی و یا هوایی به کشور خود انتقال می دهند.

بسیاری از خریداران، برای اینکه محصول را با قیمت ارزان تری تهیه کنند، اقدام به خرید آن به شکل فله ای و بدون بسته بندی می کنند. البته این شیوه اصلا به نفع تولید کننده ها و تجار ایرانی نیست.

چرا که این شرکت های خارجی، بعد از خرید محصول ما، آن را در کارخانجات خود بسته بندی کرده سپس با نام کشورشان و با بهای چند برابری به فروش می رسانند.

بزرگترین مرکز توزیع خرما پیارم در کشور

بزرگترین مرکز توزیع خرما پیارم در کشوراز عمده ترین تولید کننده های خرما پیارم در کشور ما، می توان به چند استان اشاره کرد. از جمله:

  • هرمزگان
  • خرما پیارم بندر عباس
  • خرما پیارم جیرفت کرمان

البته اصلی ترین منطقه برای پرورش درختان این گونه خرما، شهرستان های هرمزگان هستند و این استان بزرگترین مرکز توزیع کننده خرما پیارم در کشور به حساب می آید.

میزان املاح معدنی نظیر آهن، منیزیم و کلسیم و نیز ویتامین هایی چون آ و سی در این ماده غذایی به حدی زیاد است که می توان از آن به عنوان یک دارو برای بسیاری از مشکلات بهره برد.

شیره تولید شده از این میوه تقویت کننده بسیار موثری برای بدن است و مصرف آن در وعده صبحانه به همراه ارده به خوبی می تواند تا چند ساعت نیروی مورد نیاز بدنتان را تامین کند.

فروشنده خرما پیارم ارزان قیمت

فروشنده خرما پیارم ارزان قیمتاگر به دنبال خرید خرمای پیارم، با قیمت و بهای ارزان هستید، بهترین راهکار این است که به سراغ نمایندگی های پخش و فروش خرما پیارم که این محصول را از تولید به مصرف و در حجم عمده ارائه می دهند بروید.

در صورتی که فروشنده خرما، خود صاحب نخلستان و تولید کننده این محصول باشد نیز، قیمت به مراتب کمتری برای فروش آن در نظر می گیرد. پس رفتن به سر باعات پرورش این میوه نیز راه حل خوبی برای خرید آن می باشد و صرفه اقتصادی خیلی بیشتری دارد.

مرکز فروش انواع خرما پیارم

مرکز فروش انواع خرما پیارمانواع مختلفی خرما در کشور ما وجود دارد که هر یک از نظر شکل و ظاهر، رنگ، اندازه و سایر خصوصیات با هم متفاوت می باشند. از جمله این نمونه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شاهانی، مضافتی، ربی، شاهانی، زاهدی، آلویی، خضرایی، خاصویی، شکر، عسلی، پیارم و …

خرما پیارم یکی از لوکس ترین و گران ترین انواع این محصول بی نظیر است. اما اگر به مرکز فروش عمده این محصول مراجعه نمایید، می توانید آن را با بهای مناسب تری نسبت به بازار خریداری کنید.

خرید خرما پیارم از توزیع کنندگان برتر

خرید خرما پیارم از توزیع کنندگان برتربرترین و بزرگ ترین توزیع کنندگان و فروشندگان خرما پیارم، متعلق به استان های جنوبی ایران، بخصوص استان هرمزگان که منبع اصلی کشت و پرورش این محصول است، می باشند. فعالان این حوزه، برای اینکه محصولات خود را به دست همه مصرف کنندگان در سرتاسر کشور برسانند، آن را با ماشین های حمل بار به بازار های مناطق مختلف ایران منتقل می سازند.

همچنین بسیاری از فروشندگان به جهت عرضه هرچه بیشتر و بهتر آن در سطح وسیع تر و از میان برداشتن محدودیت ها و موانع از پیش پای مشتریان خود، اقدام به عرضه این میوه در بستر فضای مجازی و فروشگاه های آنلاین کرده اند. به این ترتیب امکان خرید آن برای همه مردم در تمام نقاط کشور وجود دارد.

خواص خرما پیارم و فرآورده های آن

خواص خرما پیارم و فرآورده های آنخرما به طور کلی خواص بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن خون سازی کردن در بدن می باشد. فرآورده های این میوه خوش طعم نیز بسیار زیاد است و از آن به شکل های مختلفی استفاده می شود. از جمله می توان به موارد زیر در این زمینه اشاره نمود:

  • خرمای خشک شده
  • نان خرمایی
  • شیرنی و کیک خرما
  • شیره خرما
  • شکلات خرما
  • حلوار خرما

از بهترین گونه های این محصول، می توان به خرما پیارم اشاره کرد. رنگ این میوه قهوه ای تیره است و چروک های ریزی روی پوست آن وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان می کند. به شما توصیه می کنم این محصول را یکبار امتحان کنید تا از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *