قیمت خرما پیارم صادراتی عمده

قیمت خرما پیارم صادراتی عمده

خرما یکی از مهم ترین محصولات غذایی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می شود. این میوه پرفایده و جذاب دارای انواع گوناگونی است. تا به امروز بیش از 100 گونه خرما در جهان شناسایی شده است که خرما پیارم صادراتی یکی از انهاست. این تنوع بی نظیر علاقه مندان به این میوه را به این سوال مهم وا می دارد: بهترین خرما چه نوع خرمایی است؟

این سوال جواب مشخصی ندارد چون بسته به علاقه و ذائقه شما می توانید یک یا چند نوع از انواع خرما ها را برای خود انتخاب کنید. یکی از خرما های جذاب خرما پیارم صادراتی عمده است که در خوزستان به آن دیری می گویند. البته این خرما در بازارهای جهانی بانام خرمای مریم و خرمای شکلاتی نیز شناخته می شود.

ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل و جزئی خرما پیارم صادراتی عمده را به شما بشناسانیم. همینطور اگر فروشگاه خرما دارید می توانید از همین وبسایت این خرمای بازارپسند را به صورت عمده خریداری نمایید. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

شکل ظاهری خرما پیارم صادراتی عمده

قیمت خرمای پیارم درجه یک صادراتی

خرمای پیارُم به رنگ قهوه ای تیره یافت می شود. شاید به همین دلیل باشد که در بازارهای جهانی به آن خرمای شکلاتی می گویند. پوست این میوه نازک است و برای همین در هضم آن به مشکل برنخواهید خورد.

پوست و گوشت و هسته این خرما کاملاً به هم چسبیده است. از نکات دیگری که با اولین نگاه به آن بر می خورید، پوست چروکیده این خرماست که شکل جذاب و منحصر به فردی به آن داده است.

طول خرمای پیارُم بین 3.5 تا 5 سانتی متر است که شکل کشیده ای به آن میدهد. برای همین در کنار بامیه در سفره های افطار استفاده می شود و زیبایی سفره را دو چندان می کند.

طعم و مزه خرما پیارم صادراتی عمده

این خرما طعم ملایم و شیرینی دارد. پوست نازک این خرما جویدن آن را آسان می کند و خوردن آن حس دلپذیری به شما می دهد.

از لحاظ رطوبت، این خرما رطوبت کمتری نسب به سایر خرماها دارد و به همین دلیل در گروه خرما های نیمه خشک دسته بندی می شود. البته به قول طرفداران آن لذیذترین خرما در این دسته است! اما به طور کلی قیمت عمده خرمای مضافتی مناسب تر است و این مساله باعث می شود بیشتر خریداران به سمت خرمای مضافتی بروند.

فواید خرما پیارم صادراتی عمده

به طور کلی خرما ها به خاطر فواید بسیار ارزش غذایی بالایی دارند. اما ما در اینجا خرما پیارم صادراتی عمده را به طور خاص مورد بررسی قرار می دهیم.

این خرما حاوی فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است که به آن خاصیت ضد سرطانی می‌دهد! همچنین به بهبود عملکرد عصبی و ذهنی کمک می کند.

خرمای پیارم سرشار از فروکتوز است که نسبت به خود شکر کالری کمتری دارد. این مزیتی است که می تواند برای کاهش چربی بدن و کاهش وزن بسیار مفید باشد. این خرما بهترین گزینه برای کسانی است که از دیابت رنج می برند. پروتئین ها و مواد معدنی این خرما برای زندگی سالم و عاری از بیماری بسیار مفید است. و گوگرد موجود در این خرما حساسیت های فصلی و واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد.

این میوه خوش مزه حاوی پتاسیم است که برای فشار خون بالا و عملکرد بهتر عضلات و سیستم عصبی بسیار موثر است. همچنین فیبر موجود در آن به درمان بیماری های روده ای و گوارشی کمک می کند.

خرمای پیارم حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان ها و همچنین برخی مواد معدنی مانند منیزیم و آهن است که به درمان کم خونی کمک می کند.

نگهداری، بسته بندی و صادرات خرما پیارم

خرمای پیارم درجه یک حاجی آباد

از آنجایی که خرما پیارم صادراتی عمده ایرانی برای حمل و نقل و نگهداری نیازی به یخچال ندارد، این نوع خرما محصولی مناسب برای صادرکنندگان و بازرگانان می باشد.

خرمای پیارم ایرانی نقش مهمی در بازار جهانی دارد و از نظر ارزش بخش عمده ای از صادرات خرمای ایران را تشکیل می دهد.

این خرما به دو صورت عمده و لیبل خصوصی در بسته بندی های مختلف از 250 گرم تا 5 کیلوگرم عرضه میگردد.

خرما پیارم صادراتی عمده در سایر کشورها محصول مشابهی ندارد. ولی می توان گفت که از نظر شکل ظاهری به خرمای مدجول عربی و از نظر مشخصات به خرمای مابروم عربی شباهت دارد. خرمای پیارم در مقایسه با خرمای مدجول از کیفیت بالایی برخوردار است.

نحوه کاشت خرمای پیارم و برداشت آن

خرما پیارم صادراتی عمده با کاشت “پاجوش” تکثیر می شود. ریشه‌جوش یا پاجوش به جوانه‌هایی که بر روی ریشه‌های سالم برخی گیاهان، درختان و درختچه‌ها می‌روید گفته می‌شود. ریشه‌جوش‌ها اغلب از ریشه‌های سطحی و گاهی از ریشه‌های عمیق می‌رویند و به آسانی از درخت اصلی جدا می‌شوند، گاهی نیز از تنهٔ درخت مادری ظاهرشده و خود مستقلاً درختی جدید تشکیل می‌دهند.

خرمای پیارم زمان بیشتری برای باردهی و ثمردهی نسبت به خرماهای دیگر نیاز دارد. این میوه در مناطق خنک تری نسبت به نوع های دیگر کشت می شود. سطح زیر کشت آن 2544 هکتار می باشد.

بیشترین خرمای پیارم در روستای حاجی آباد در جنوب ایران در استان هرمزگان تولید می شود. از آنجایی که این خرما سطح زراعی کمی دارد و زمان کاشت نخل تا برداشت این محصول تا ده سال طول می کشد، بسیار ارزشمند است.

نخل های پیارم را باید در نزدیکی کوه ها پرورش داد. بنابراین مناطق کمتری برای کشت وجود دارد که باعث افزایش قیمت این خرما میشود . پس از ثمردهی درخت در اواخر زمستان و اوایل بهار به مانند سایر ارقام خرما باید خوشه‌های درخت پیارم را گرده‌افشانی کنید.

برداشت خرمای پیارم

در اوایل ماه دوم تابستان، خرمای نارس پیارم از رنگ سبز به زرد تغییر رنگ می دهد که این تغییر با کمی شیرین تر شدن این میوه همراه است. در ماه های آخر تابستان خرمای نارس تبدیل به رطب می شود و به مرور مقداری از آب و رطوبت خود را از دست میدهد  و خشک می شود.

با توجه به آب و هوای منطقه ای که این خرما در آن کشت می شود از اواخر شهریور تا اوایل آبان ماه برداشت این محصول متغیر است. مدت ماندگاری این پیارم بین 18 تا 24 ماه می باشد.

به طور کلی خرما پیارم صادراتی عمده را با نام های دیری، مریم و شکلاتی می شناسند. بنابراین معروف ترین خرما در ایران است. اگر شما هم از علاقه مندان به این خرمای خوشمزه هستید می توانید به صورت عمده از همین فروشگاه اقدام به خرید نمایید.

نگین جنوب مفتخر است خرما پیارم صادراتی را با کیفیت بی نظیر و به صورت عمده و با حذف واسطه با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *