قیمت خرما زاهدی صادراتی

خرما، میوه ای ساده اما پرارزش است. هر چند ممکن است ظاهر آن برای برخی افراد چندان جذاب به نظر نرسد، اما خواص و ویژگی های منحصر به فرد این میوه، آن را به یکی از محصولات غذایی بسیار با ارزش تبدیل کرده است. به همین دلیل تجارت خرما زاهدی عمده از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

درخت خرما، که از درختان همیشه سبز و بادوام است، در مناطق گرم و خشک جهان به خوبی رشد می کند. میوه های آن که به صورت خوشه ای از شاخه های درخت آویزان هستند، در رنگ ها و اندازه های متنوعی ظاهر می شوند. برخی از این ارقام به رنگ قهوه ای تیره و برخی به صورت زرد طلایی دیده می شوند. خرما زاهدی عمده معمولا به رنگ زرد و یا قهوه ای روشن است.

تنوع خرما ها بسیار بالاست به طوری که تا به امروز چند هزار گونه مختلف از خرما کشف شده است.

خرما زاهدی عمده یکی از انواع خرما در ایران است که در برخی از مناطق با نام قصب هم معروف است. این میوه جذاب و خوش رنگ به عنوان سمبلی از استقامت زندگی در آب و هوای سخت شناخته می شود.

در طول تاریخ، خرمای زاهدی همواره جایگاه ویژه ای در فرهنگ و سنت های مردم ایران داشته و به عنوان نماد خوشبختی، برکت و ثروت محسوب میشود. امروزه نیز، با توجه به ارزش غذایی و خواص شگفت انگیز آن، خرمای زاهدی به یکی از محبوب ترین و مرغوب ترین میوه های جهان تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم همراه با شما به مناطق گرمسیری سفر کنیم تا با این میوه خوش مزه و خوش رنگ بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

شکل ظاهری خرما زاهدی عمده

خرید خرمای زاهدی درجه یک

خرمای زاهدی ظاهر بسیار جذابی دارد. فرم بیضی شکل و کشیده آن احساس یک خرمای اصیل را به شما داده و انتهای باریک و نوک تیز آن این اثر هنری را تکمیل می نماید.

رنگ این محصول برخلاف دیگر خرما ها روشن است و با دیدن آن حس منحصر به فردی پیدا خواهید کرد. این میوه در مرحله خارَک زردرنگ، در مرحله رطب قهوه‌ای روشن و در مرحله خرما قهوه‌ای متمایل به قرمز تا زرد کمرنگ می‌شود.

جذاب ترین شکل این خرما رنگ طلایی این محصول است. خرمای زاهدی با رنگ طلایی حس لوکس بودن به سفره ی شما می دهد. البته مرغوب‌ترین نوع خرمای زاهدی دارای رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای شکلاتی می‌باشد.

طعم و مزه خرما زاهدی

خرمای زاهدی همانند دیگر خرما ها طعم شیرینی دارد. البته کسانی که علاقه مند به این میوه خوشمزه هستند می دانند که هر کدام از خرما ها شیرینی خاص خودشان را دارند.

این خرما جزء خرماهای خشک طبقه‌بندی می‌شود. یعنی رطوبت کمتری دارد. البته همین موضوع باعث شده کسانی که علاقه مند به خرمای مضافتی بم با بافت نرم و شیره دار نیستند به سراغ خرما زاهدی عمده و خوش خوراک بیایند.

البته به دلیل رطوبت پایین از ماندگاری بالا (تا 3 سال) برخوردار است. همچنین برای نگهداری نیاز به یخچال وجود ندارد.

البته این خشک بودن دلیل بر سفت بودن آن نیست! بلکه بافت نرم آن باعث شده هنگامی که خرما را در دهان قرار می دهید به راحتی زیر دندان له شده و دردهان آب می شود!

در کنار طعم شیرین این خرما، کمی تلخی هم حس می شود که باعث شده شیرینی خرما شما را اذیت نکند. و هم طعم جذاب و خارق العاده ای خلق کرده که در کنار ظاهر زیبای آن تجربه خوردن آن را دو چندان میکند.

آنچه طعم خرمای زاهدی را بی نظیر و منحصر به فرد می کند، ترکیب ظریف و هماهنگ این طعم های مختلف است که در نهایت، حس شیرینی طبیعی و مطبوعی را به کام می رساند. این طعم بی نظیر، یکی از دلایل اصلی محبوبیت و ارزش بالای این میوه در بازارهای جهانی است.

فواید خرمای خشک زاهدی

خرما زاهدی صادراتی

خرما ها اصولاً موادی مغزی و سرشار از ویتامین های مختلف مورد نیاز بدن هستند. اما هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. در این میان می توان یکی از پرفایده ترین خرما را خرمای زاهدی نام برد.

قند موجود در این نوع خرما از نوع فروکتوز می‌باشد که نه تنها باعث قند خون نمی‌گردد، بلکه برای افراد دیابتی و افراد دارای رژیم کاهش وزن هم مؤثر می‌باشد و میتواند جایگزین سالمی برای قندهای تصفیه باشد.

همچنین خرمای زاهدی یک منبع خوب فیبر پلی فنول های آنتی اکسیدانی طبیعی است. شاید جالب باشد که بدانید که این خرما بر حسب وزن 50 درصد پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد!

از مواد معدنی موجود در خرما می توان به تیامین اشاره کرد که همان ویتامین B1 است و به تبدیل غذا به انرژی برای حفظ سلامت سیستم عصبی کمک می کند. مورد دیگر ریبوفلاوین می باشد که همان ویتامین B2 است که برای رشد و سلامت کلی لازم است. این ویتامین به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها را برای تولید انرژی تجزیه کند و به بدن اجازه می دهد تا از اکسیژن استفاده کند. به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و همچنین به آزادسازی انرژی از پروتئین ها کمک می کند.

ویتامین بعدی که در این میوه یافت می شود ویتامین B6 است. این ویتامین برای رشد طبیعی مغز و حفظ سلامت سیستم عصبی و سیستم ایمنی مهم است.  مورد بعدی ویتامین B7 است که تقویت مو و ناخن کمک می کند و در بسیاری از محصولات آرایشی مو و پوست یافت می شود.

و در آخر اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) که به بدن کمک می کند تا از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و لیپیدها استفاده کند. همچنین برای حفظ سلامت پوست مهم است.

نحوه برداشت خرما زاهدی عمده

برداشت خرما زاهدی عمده از اواخر شهریور ماه شروع می‌شود و ممکن است تا اوایل پاییز ادامه داشته باشد. بقیه مراحل شبیه به خرما های دیگر می باشد.

در کل خرمای زاهدی از خوشمزه ترین و زیباترین و همچنین جزو پر فروش ترین خرما های دنیا است که نه تنها در ایران بلکه در ایالات متحده آمریکا کشت می شود.

اگر شما هم به این محصول جذاب علاقه مند هستید و دوست دارید به صورت عمده این محصول را خریداری کنید کافی است به فروشگاه نگین جنوب مراجعه کنید تا هم بهترین قیمت ممکن را مشاهده کنید و هم خرما زاهدی عمده را با کیفیت خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *