قیمت خرما کبکاب سطلی درجه یک

خرما، میوه نخل خرما، یکی از محصولات غذایی بسیار با ارزش و مغذی است که در مناطق گرم و خشک جهان پرورش داده می شود. خرما ها دارای تنوع بیش از 100 گونه جزء میوه های پر تنوع به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم با یک گونه خرما آشنا شویم که بیشتر در بازار به صورت سطلی به فروش می رسد. بله! ما در این مقاله با خرما کبکاب سطلی  آشنا خواهیم شد.

خرما ها در هر مرحله ای از رشد (از خارک تا خرما) علاقه مند خواست خود را دارد. خرمای کبکاب بیشتر در حالت رطب و خرما مصرف می شود. شاید این موضوع به این دلیل باشد که کبکاب نارس مزه ای تلخ دارد.

این رقم خرما که حتماً نامش را شنیده اید، بیشتر در دشتستان و منطقه خشت و کمارج یافت می شود. البته که در سایر مناطق هم مانند خورموج، بهبهان، کازرون، قیروکارزین، طبس، تنگستان و فراشبند نیز به مقدار زیاد کشت می‌شود. از نظر اهمیت اقتصادی در ایران کبکاب بعد از استعمران، شاهانی و مضافتی قرار دارد. البته تولید سالانه این خرما حدود 50000 تن است!

حالا که کمی با این خرما آشنا شده اید به شما این نوید را می دهیم که در این مطلب با تمام ریز و بم خرمای کبکاب را برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین اگر قصد خرید خرما کبکاب سطلی را به صورت عمده و با قیمت مناسب دارید در آخر مطلب یک پیشنهاد شگفت انگیز به شما خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

شکل ظاهری خرما کبکاب سطلی عمده

خرید عمده خرما کبکاب سطلی

خرمای کبکاب از لحاظ ابعاد جزو خرما های متوسط تا بزرگ دسته بندی می شود. احتمالاً به همین دلیل است که خرما کبکاب سطلی فروش خوبی دارد.

اندازه این محصول در حدود 5 تا 7 سانتی متر می باشد. وزن هر میوه هم بین 9 تا 15 گرم متغیر است. پوست خرمای کبکاب در طول رشد طیف متفاوت رنگی را تجربه می کند. رنگ میوه در مرحله خارک زرد و در مرحله رطب قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای سوخته است و در حالت رسیدن کامل به صورت قهوه‌ای تیره در می‌آید. در حالی که خرمای زاهدی دارای بافت خشک تر و رنگ زرد است. البته قیمت عمده خرما زاهدی به طور میانگین هم تراز با قیمت خرما کبکاب سطلی است.

شکل ظاهری خرمای کبکاب بین بیضی و گرد متفاوت است. این همه تنوع در یک مدل از خرما په از نظر تنوع رنگ و چه از نظر ابعاد و اندازه بی نظیر است!

این خرما جزو ارقام تر و نمیه خشک محسوب می شود. رطوبت کبکاب کمتر از 18 در صد است. این میوه شیرین و خوشمزه سفت نیست و حالت نرمی به خود دارد. کبکاب گوشته ی نسبتاً خوبی دارد و هسته و گوشته و پوسته کاملاً به هم چسبیده است.

طعم و مزه خرما کبکاب

قیمت عمده خرما کبکاب سطلی

طعم خرما کبکاب سطلی شیرین و خوش مزه است. ولی با برخی از خرماها فرق می کند. کبکاب بسیار خوشمزه، شیرین و خوشمزه و پر از شربت است. این میوه همانطور که در قسمت قبل گفته شده به صورت درست موجود است. اما نگران نباشید! شما در خوردن این میوه شیرین اصلاً به مشکل بر نخواهید خورد.

بافت کبکاب شیرین و مخملی است و حالت نرم و طعم لذیذ و دلپذیری دارد. شهد این خرما هم نرم و شیرین است و در صنایع غذایی و نانوایی کاربرد فراوان دارد.

این خرما در ایران و هم در دنیا طرفداران زیادی دارد. دلیل این محبوبیت طعم بسیار خوب، کیفیت بالا و قیمت مناسب خرما است. خرمای کبکاب به دلیل تولید زیاد در کشور از قیمت مناسبی برخوردار است که باعث می شود مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند.

به شما اگر که این محصول را هنوز امتحان نکردید پیشنهاد می کنم حتما آن را تست کنید. چون واقعاً چیزهایی وجود دارد که نمی شود به رشته قلم در آورد! حتماً کسانی که طرفدار این خرمای جذاب هستند می توانند حرف من را تصدیق کنند!

فواید خرما کبکاب سطلی عمده

خرما در هر کجای جهان به عنوان یک وعده سالم، سبک و مقوی به شمار می رود. البته با همه ی این تعاریف نمی توان از خواص دارویی و درمانی خرما چشم پوشی کرد.

تمامی خرماها به دلیل داشتن مواد مغذی طبیعی ارزش غذایی بالایی دارند. خرما کبکاب سطلی ، خرمای زاهدی، خرمای پیارم و خرمای مضافتی تازه بم همگی سرشار از مواد مغذی و حاوی مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، پروتئین و …)، ویتامین ها (مثل ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، ویتامین C و … هستند. .) و قندها (مانند فروکتوز و غیره) هستند.

میوه خرما دارای 70 درصد کربوهیدرات (بیشتر قند) است که آن را به یکی از مغذی ترین غذاهای طبیعی در دسترس انسان تبدیل می کند. میزان آب آن بستگی به نوع و مرحله بلوغ میوه بین 15 تا 30 درصد است.

در بیشتر انواع، محتوای قند میوه خرما تقریباً به طور کامل به شکل معکوس (یعنی گلوکز و فروکتوز) است که برای افرادی که نمی توانند ساکارز را تحمل کنند بسیار مهم و مفید است. قند معکوس خرما بلافاصله جذب بدن انسان می شود بدون اینکه مانند شکر معمولی در معرض هضم قرار گیرد که همین ویژگی خرما را به عنوان یک جایگزین مفید و مغزی به جای قندها و شکرها تبدیل کرده است.

نتیجه

گوشت خرما حاوی 60 تا 65 درصد قند، حدود 2.5 درصد فیبر، 2 درصد پروتئین و کمتر از 2 درصد چربی، مواد معدنی و مواد پکتین است. میوه خرما همچنین منبع خوبی از آهن، پتاسیم و کلسیم است که میزان سدیم و چربی بسیار کمی دارد. علاوه بر این، مقادیر متوسطی از کلر، فسفر، مس، منیزیم، سیلیکون و گوگرد نیز در میوه خرما یافت می شود.

محتوای بالای منیزیم موجود در آن (600 میلی‌گرم در هر کیلوگرم خرما) نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. خرما با داشتن تنها 1 میلی گرم سدیم در هر 100 گرم، غذای خوبی برای کسانی است که رژیم غذایی کم سدیم دارند.

محتوای آهن 3 میلی گرم در هر 100 گرم تقریباً یک سوم میزان توصیه شده غذایی برای یک مرد بالغ است. توجه داشته باشید که فیبر، حتی اگر یک ماده مغذی برای انسان نیست، در رژیم غذایی به عنوان کمکی به هضم و تخلیه ارزش زیادی دارد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد برای اکثر افراد یک رژیم غذایی نسبتاً پر فیبر سالم تر از رژیم غذایی کم فیبر است.

علاوه بر تمام اینها خرما منبع خوبی از ویتامین‌های A، B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین) و B7 (نیکوتینیک اسید که نیاسین نیز نامیده می‌شود) است. پس اگر خرما در سبد غذایی شما نیست بدانید که چیزهای خیلی مهم را از دست میدهید. پس حتما این میوه به سبد غذایی خود اضافه کنید.

در آخر این مطلب از شما برای اینکه وقت گذاشتید و این مطلب را خواندید سپاس گزارم. در رابطه با پیشنهاد شگفت انگیز، شرکت نگین جنوب مفتخر است بهترین خرما کبکاب سطلی عمده را با حذف واسطه و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد. پس برای دیدن قیمت این خرما و سایر خرماهای دیگر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *